Мета гри: розшифрувати швидко і
якісно запропоновані завдання на станціях з метою досягнення кінцевої цілі; розвивати фізичні, розумові зусилля, знання з української мови та літератури; кмітливість,
артистичність, виховувати командний дух
та прагнення вигравати.
Хід гри
Учні 8 класу збираються у 15
кабінеті для отримання маршрутних
листів.
Ведучий 1: Дорогі друзі ! Ми раді вас сьогодні вітати на святі
присвяченому Дню рідної мови.
Ведучий 2: Загинули б люди, повірте, без мови,
Бо як же вони
спілкуватись могли.
Якби говорити не
вміли, й читати,
То дикі б,
печерні ще й досі були.
Ведучий 1: Моя мово! Мово невмируща!
Нездоланна в
просторі віків,
Ти потрібна нам,
як хліб насущний,
Як дарунок
вічний прабатьків.
Ведучий 2: Мова – державна перлина,
Нею завжди дорожіть,
Без мови немає
країни,
Мову, як матір
любіть.
Ведучий 1: А зараз ми з вами проведемо квест – гру ,, Подорож у країну Мовознавства’’. Представники кожної команди отримають маршрутні листи.
Станція ,, Що? Де? Коли? ‘’
Завдання: відгадати предмет, який знаходиться в чорному ящику. У чорному ящику лежить те, що по – різному називається
в українській та російській мовах. З’ явилось це слово в давньоіндійській мові і звучало
приблизно, як ,,шакара.’’
Підказка: 1) означало ,,пісок’’;
2) деякі народи видобувають з тростини,
а деякі – з буряка.
Станція ,, Ерудит’’
Завдання: 1) Назвіть український національний герб України.
2) Як називається словниковий запас людини?
3) Заклад, що видає книги дня читача.
4) Літературний твір для постанови на
сцені?
5) Як називається зібрання творів
Шевченка?
6) Як називають обрядові зимові пісні?
7) На яке свято вогонь і вода
вважаються лікувальними?
8) Хто автори гімну України?
9) Псевдонім Лариси Петрівни Косач?
10) Скільки звуків в українській мові?
Станція ,, Лінгвістика’’
Завдання:
Утворіть нові слова, використовуючи цифрове значення:
Кіно тіло ручка сосна серп
1432 3214 41235 45321 4321
Завдання 2: Поясніть значення фразеологізмів
1)
Бити байдики
2) Коли рак свисне
3) Відлягло від серця.
Завдання 3: Виконати тести
1) Скільки букв в українському
алфавіті?
а) 28; б)
32; в) 33.
2) Знайдіть дієслово в початковій формі:
а) напишуть; б) світає; в) робити.
3) Іменники насип, Сибір,
біль:
а) ж.р.; б) ч.р.;
в) с.р.
4) Знайдіть дієприкметник:
а) вовчий; б)
оленячий; в) тремтячий.
Завдання 4: Напишіть де треба, з великої літери.
(п)ечерська (л)авра;
(в)улиця (б)огдана
(х)мельницького;
(п)резидент (у)країни;
(к)київський (б)удинок
(м)од.
Вчитель: І я вважаю, що подальша доля нашої мови залежить від нас!
Від того, як буде
рідне слово бриніти в нашій душі, як воно
буде жити в ній.
Тож вболівайте за рідне слово, вірте в її
чарівну силу, адже вона того варта, бо це мова нашої
країни!
Вчитель підводить підсумки квест – гри.
Немає коментарів:
Дописати коментар